Fair

Åh jag är världens sämsta på att uppdatera, sorry.. Har ju tillochmed varit hemma en hel vecka sen vi var i London. Får skylla på att jag varit upptagen.
     Fredagkväll och jag sitter hemma i huset i Simrishamn och tar det så lugnt det bara går. Bara jag och brodern hemma ikväll, så stod jag för käket och han för Ben & Jerry's.. Bra deal. Har fortfarande inte packat upp allt från Londonresan, mycket ligger kvar i fotänden av min säng. London ja! Det var hur kul som helst. Tänkte ägna ett eget litet inlägg åt det sen. Tog dock inte så mycket bilder, illa. Tror jag var för upptagen med att upptäcka och smälta in allt själv och glömde därför rätt så ofta att plocka upp kameran ur väskan. Men det var en lyckad resa och nu är vi hemma igen som sagt, och har varit det i snart (om några timmar) en hel vecka.
     Det har hänt rätt så mycket i veckan måste jag säga. Hann vila ett par timmar i lördags, innan det var dags för min ena bästis Hejdå-middag. Hon drar nämligen ner till Frankrike för att jobba som au pair i St Tropez. Jag kommer sakna henne som fan, men kommer även att åka ner och hälsa på. Så hon har ju valt rätt ställe att jobba på om man säger så. Middagen var både kul och lite vemodig. God mat, vin och så singstar på det, kan det bli bättre? JA OM HON INTE SKULLE ÅKA!
     Vaknade lite smått seg (halvt död..) nästa morgon för att åka till Everöd och titta på en tävling för islandshästar. Det var skoj, och en kul upplevelse eftersom jag aldrig varit på en tävling av den typen förut. Mycket mer avslappnad stämning, och alla verkade ha hur kul som helst tillsammans med sina fina hästar.
     Och så blev det måndag. Kunde sova ut läänge och gosa kvar i sängen för första gången på hur länge som helst känns det som. Sen träffade jag Peeh & Elin nere i stan för en sen lunch. Också vemodigt, eftersom Elin ska åka till Australien och jobba som au pair hon också. Lite svårare att hälsa på henne dock, plus att hon inte kommer kunna ta sig hem när hon är ledig som Peeh kommer göra. därför ganska mycket svårare att säga hejdå till henne. Jag vet liksom inte alls när jag får se henne igen. Åh måste alla åka? Det känns så himla jobbigt.. Hoppas hon får ett underbart år i Australien iallafall, och att hon tar med sig en koala hem till mig när hon kommer tillbaka ;)
     Sen hoppade jag på bussen till Lund, eftersom min pojke tagit sitt pick och pack och flyttat dit. Väl framme blev jag mött av en emil på cykel och sen tog vi oss hem till honom och hans sambo Oliver. Sov över där, för att nästa dag åka upp till Helsingborg och gå på introduktionsmötet för kursen Mode och Trend. Men den var inget för mig, så jag har faktiskt anmält mig till en annan kurs i Lund istället. ska läsa en psykologi kurs - Hälsa och välbefinnande. Verkar väldig intressant och jag ser fram emot att gå på min första föreläsning på onsdag.
    Sen har jag hängt i Lund några dagar. Stormtrivs i den staden! Är så smått på jakt efter eget boende där. Egentligen ska/vill/kan jag inte flytta dit förrän till våren men med tanke på bostadsbristen som råder i den staden just nu så är det lika bra att leta och hålla ögonen öppna. Vet ni någon som sitter och trycker på en liten lägenhet så säg till ;)
     Nu lade sig Linus under min stol och suckade, han är nog trött precis som jag det lilla yrvädret. Ska krypa ner i sängen alldeles strax och det ska bli så sköönt.

Godnatt & Puss!


Janis Joplin (också kallad Bäbis) har redan intagit sin plats i sängen. Goos!


Peehs middag. Peeh, jag, Elin och Kim.


Bjuder på denna för att vi är så seriösa. ;) Älskar er av hela mitt hjärta, kom ihåg det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0