Lundavecka som gått

Känns som jag aldrig har tid för dig, lilla blogg. Men min dator mår fortfarande inte bra och i Lund har jag knappt någon tillgång till internet, därför blir det lite glest mellan mina uppdateringar.
     Iallafall. Kom hem till Simpan igår igen efter att ha spenderat några dagar i Lund. Dom innehöll bland annat filmkväll med Emil och Olli, lite ensamhet under dagarna (när alla andra är helt busy utom jag) pasta med pesto till middag typ varje dag, föreläsningar och lite annat smått och gott. I onsdags kom Kim ner från Helsingborg. Killarna var på Coldplay konsert i El Stockholmo så vi hade lägis för oss själva. Kul! Vi laddade upp med gott vin, grillad kyckling & bulgur och massa snack. Gjorde oss iordning och förefestade bara vi två i några timmar innan vi drog ner mot stan. Hittade efter lite om och men till VG nation men där var aplång kö som inte rörde sig en millimeter.. Då blev vi upphittade av ett galet roligt gäng som vi hakade på. Dom bodde på Helsingkrona nation och där spenderade vi resten av kvällen på deras korridorsfest. Kul!
     Vaknade morgonen (13.00) efter och segade oss ner på stan igen. Där satte vi oss på vårt favoritfik Mondo. Vi kan nog räknas som stammisar där snart. Kör på ett säkert kort helt enkelt, fikan där är asgod och varför riskera något sämre? ;) Där tryckte vi i oss varsin sallad och tog en Caffe Mocka efteråt. (För er som inte vet vad en Mocka är så är det en kaffe med choklad, bara för att upplysa). Och choklad och kaffe kan nog räknas till en av världens godaste kombos så jag njöt i fulla drag. Sen gick vi en runda på stan. Fönstershoppade mest, hatar när min plånbok är mager.. En vecka kvar till lön! Sen hoppade jag på bussen hem till Simpan, the end of the world.. Eller iallafall slutstationen för femman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0