Vaknar av värmen, men jag är iskall

Brr, idag är det höst på riktigt. Vinden viner utanför fönstret och jag känner mig frusen inifrån på det där smått obehagliga sättet. Ni vet när det nästan kvittar hur mycket man än klär på sig, man är lika kall ändå. Fast jag är iochförsig väldigt, väldigt frusen av mig (fråga vem som helst) så det är nog långt ifrån alla som känner så kanske. Ruggit är det iallafall, och jag sitter hemma i huset och har svept in mig i min varma, vita gosiga morgonrock även om det är mitt på eftermiddagen. Det kändes riktigt hemskt imorse när klockan ringde 05.30. Det enda jag ville göra var att krypa så långt ner som möjligt under mitt varma duntäcke och gosa kvar där flera timmar till. Men jag hade inget val så jag fick kämpa mig upp. Gjorde mig iordning lite snabbt, drog på mig ett par jeans och en farfarströja, svepte en sjal om halsen och stack till jobbet. Tur är iallafall att där är lugnt om morgnarna. Bjöds direkt på en stor kopp te och varma, hembakade bullar som jag satt och smaskade på tillsammans med ett par av barnen innan dom åkte till skolan.
     Jobbade fram till halv två. Väl hemma fick jag ett välbehövligt ryck och började städa bland mina kläder. Tyvärr så tröttnade jag redan efter underkläderna och lådan med sjalar och skärp.. Jag har en hel del kvar kan jag säga, men jag får ta det en annan dag när jag har mer lust och ork. Annars kommer jag bara spara sånt jag egentligen inte vill ha, eller ännu värre slänga något som jag borde ha kvar! Det krävs alltså lite engagemang i det där. Men jag måste verkligen städa kan jag säga. Garderoben och byrån är proppfyllda, och jag använder säkert inte ens hälften av det som ligger däri. Helst av allt skulle jag bara vilja bränna allt på bål och köpa nytt. Synd man inte har ekonomin ;)
     Ska jobba natten inatt också. Lite småtrist eftersom jag hellre hade åkt till Lund och käkat middag och gått ut med de andra än att sitta där hela natten och uggla alldeles ensam. Eller ensam är jag ju inte, men sovande barn tycker jag inte räknas som sällis!

Hoppas er fredag blir mer party än min! Lot's of love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0