Det där med att sätta lite guldkant på sin vardag

Vilken tråkig dag. 
Vaknade 07.00, och det kändes som jag sovit i  ungefär en halv sekund. 
Gick upp 07.18 efter lite snoozning. (Egentligen tycker jag inte alls om att snooza, man blir bara tröttare).
Gjorde mig iordning. Flätade luggen bakåt och la make. Tog på mig kläder och tittade ut genom fönstret. 
Grått, grått och lite mer grått. Var tog solen vägen? 
Efter skolan gick jag hemåt. Önskade mig lite sol och värme, och glass på någon mysig plats utomhus. 
Jag trotsade vädret och gick ut iallafall, men det var ingen större njutning. 
Gick ner på stan och köpte ett lyxigt choklad till mig och mamma i helgen (varför köper man ett litet choklad på 70 kr när man knappt har något kvar av csn och nästan hela månaden är kvar? Jo, vardagslyx!). 
Vardagslyx är nämligen något av det bästa som uppfunnits. Det kan faktiskt pigga upp vilken grå dag som helst. 
Ett skönt bad med extra fluffigt badskum och ett glas vin är vardagslyx. 
Ett dyrt, mörkt choklad med hög kakaohalt är vardagslyx. 
Ett impulsköp (skor eller vadsomhelst) som får hjärtat att slå lite snabbare, är vardagslyx. 
Min Victoria's Secret Body Lotion är vardagslyx. Det känns som att smörja in sig i en underbart ljuvlig jordgugbbsglass. Mjau! 

Så, för att få ett bra avslut på en ganska händelselös och grå onsdag ska jag ta en varm dusch, lyxa med Victoria's Secret-lotion, ta på mig fina sovkläder (jag älskar fina pyjamaser och underkläder!), göra en god kopp grönt te och sitta i min soffa och bara vara. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0