Oproffessionell

Vad har hänt med min självdisciplin?
Jag ska spara pengar, då slösar jag mer än någonsin. 
Jag ska inte äta godis, då köper jag choklad. 
Jag ska hålla igång träningen genom att köpa gymkort, jag gör annat istället.
Kanske är det en slags omedveten revolt mot mig själv?
Varför ska jag alltid bråka med mig själv? Be nice. 

Men hur kul tycker jag egentligen det är att stå och svettas på gymmet? 
Det är inte roligt alls, så varför göra det?
Jag hittar andra sätt att röra på mig för att hålla igång. 
Powerwalks är favoriten, det håller nästan alltid och är alltid den träningsform jag går tillbaka till när jag tröttnat på något nytt jag testat, Jag borde känna mig själv vid det här laget. Nä inga fler gymkort för min del, jag ska investera i ett par sköna walkingskor istället. Men det får bli en annan månad, nu är jag mer pank än någonsin. 
Nu: promenad. I ett par alldeles för slitna och välanvända skor. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0