Tentaplugg all over

I måndagskväll vid halvtio-tiden kom jag tillbaka till Kalmar.
Igår, tisdag, var jag ett mensmonster.
Idag, onsdag, är jag återigen mitt glada jag och tack gud för det.
Tentaplugget pågår för fullt, men jag tänkte bara svänga in om här och ge ifrån mig ett litet livstecken.
Jag har inte varit utanför lägenheten sen jag kom hit i måndags, och lär nog inte lämna den förrän jag är på väg till tentan på fredag morgon. Nu ska jag laga en god, mustig höstsoppa till lunch åt mig och Malin.
Ambitiöst, eller hur? (Nä, det är inte alls ambitiöst. Det är en färdiglagad soppa från Kelda. Mycket god, om inte annat).
En liten lista för att muntra upp (mest mig själv) denna snöiga (!) onsdag.
Saker att se fram emot:
1. Den 18 och helgen som följer. Luuks kommer hit och vi ska se premiären av New Moon och förhoppningsvis även Melissa Horn som kommer hit till Kalmar.
2. Julen, med pynt, julgran, pepparkakor, lussekatter, julklappsshopping och allt som hör till.
3. Thailand! Efter nyår, den 4, åker jag och familjen ner mot varmare breddgrader. Hejdå januarikyla, vinterdepp och snöslask, hej tropiska värme, solbränna och sand mellan tårna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0