Home is where your heart is.

Imorgon ska jag hem till min älskade familj i Simrishamn.
Krama dem, skratta med dem åt dåliga skämt och prata (det känns som vi har så lite tid till att prata numera). Äta en god middag (det är alltid det första pappa säger till mig när jag ska komma hem, att då ska han göra en god middag), sitta vid brasan och dricka rödvin med mamma och gå promenader med Linus längs med kärleksstigen nere vid ån. Sitta och fika hembakad äppelpaj och prata om allt och ingenting på det mysiga gårdscaféet där min lillasyster jobbar.
Min bror är dock inte hemma, vilket är synd. (Mattias om du läser det här, jag tycker du har stannat i norrland tillräckligt länge nu. Så underbart kan det väl inte vara med snö, renar och norrsken? Kom hem och ha Sagan om Ringen maraton med mig istället, det var säkert tre månader sen sist).
Och så har jag såklart bjudit hem L till mig. Allt det andra får liksom en guldkant om jag får dela det med honom.
Nu ska jag sova. Det har varit en lång dag idag och jag känner mig rätt så sliten.
Passar på att lägga in ännu ett klipp. Detta är min godnattsång.
I våras lyssnade jag på den varje kväll precis innan jag skulle sova,
jag tycker den är underbart fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0