Jag ger dig min morgon

Imorse vaknade jag klockan fem och kunde inte somna om. Låg och vände och vred mig en stund innan jag gav mig, gick upp och klädde på mig och gick ut.
Jag gick ner till Långviken, en av mina absoluta favoritplatser här i Kalmar. Det var lugnt och tyst och jag mötte endast ett par pigga joggare i den sköna morgonsolen. Med kent i mina headphones gick jag längs med vattnet och bara tänkte. Jag kan lätt vara en person som grubblar för mycket, men ibland känns det faktiskt som man behöver det. Ventilera det för sig själv.
Jag vände upp mot Stensövägen och gick in om ett bageri och köpte nybakade frallor.
Väl hemma tog jag en varm dusch, kröp ner i sängen igen och somnade om. Sov i ett par timmar innan jag gick upp för att äta frukost och plugga ihop med Sanna och Malin.
Även om det är mycket att göra just nu så känns allting så bra. Livet flyter på i en skön rytm och det är härligt att få en vardag med lite rutiner igen.
Just nu vilar jag efter ännu mer plugg, och väntar på att Aneta ska komma hem till sambo och mig. Ikväll är det nämligen Idol-premiär så vi ska bunkra ihop oss i soffan och bara mysa.
Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0